Nederlands bedrijf iPluggers promoot Songfestival winnaar wereldwijd

29-05-2011 @ 12:35

Het nieuwe music marketing concept iPluggers verzorgt wereldwijd de radiopromotie van Ell/Nikki. Zij wonnen het Eurovisie Songfestival 2011 met de romantische ballad 'Running Scared'.

Onlangs werden de contracten tussen het label van Ell/Nikki en iPluggers getekend. iPluggers promoot de winnende song bij 30.000 radiostations wereldwijd. Het label van Ell/Nikki wordt direct op de hoogte gehouden van de resultaten via het online plugging platform van iPluggers. Beide partijen zijn verheugd over deze samenwerking.

De digitale plugging van iPluggers is een nieuw fenomeen. Outsiders hebben al aangegeven dat iPluggers grote veranderingen teweeg zal brengen in de muziekbranche. Met name de independent muzikant kan via iPluggers wereldwijde airplay genereren zonder grote investeringen.

Een ander belangrijk voordeel is de milieubesparing. Iedere maand bespaart iPluggers duizenden kilo's aan plastic. Met de digitale plugging van de track 'Running Scared' wordt nog eens 2400 kilo plastic bespaart.

Oprichter van iPluggers Marvin Kuijs hoopt volgend jaar de Nederlandse inzending wereldwijd te kunnen pluggen. "Het is pas interessant om een release wereldwijd te promoten als de track internationale kwaliteit heeft en de act een internationale uitstraling. De inzending van Nederland was een blamage en dit blijkt ook wel uit het feit dat we van alle inzendingen als allerlaatste zijn geeindigd. Wil Nederland een kans hebben om het Eurovisie Songfestival te winnen, dan moet het lokale kabaal volgend jaar thuisblijven. Om dit waar te maken moet de zittende hierarchie die zich jaarlijks bemoeit met onze nationale inzending per direct worden vervangen."

http://www.ipluggers.com/

http://ell-nikki.ipluggers.com/