Lancering Challenge Artists Agency

12-03-2010 @ 17:49

Challenge Records International gaat vanaf heden een nieuwe uitdaging aan met haar eigen ‘Challenge Artists Agency'.  

Challenge Records koesterde al lange tijd de wens om zelf boekingen te gaan doen en daarnaast was er de regelmatig terugkerende vraag van de artiesten naar een beschikbaar en goed boekingsbureau. Met het opzetten van 'Challenge Artists Agency' gaat deze wens in vervulling.  

Het is een prachtige uitdaging die niet alleen voor de artiesten/musici van Challenge nieuwe deuren zal openen, maar ook voor het bedrijf zelf. Met de faciliteiten van een boekingsmanagement kan Challenge samen met haar artiesten haar zichtbaarheid verder vergroten. Door het boeken van concerten rondom de streetdates van CD-releases kunnen CD’s en boekingen veel beter op één lijn worden gezet. Op die manier vallen marketing en promotie van de artiest en zijn/haar nieuwe CD samen. Al met al een veel betere en gestructureerde opzet met krachtiger marketingtools en promotiemogelijkheden. De hoop is dan ook met 'Challenge Artists Agency' gedegen en gedreven diensten te kunnen gaan leveren voor onze artiesten en hun podia. Diensten die in de nabije toekomst alleen maar in aantal zullen toenemen. Immers, zolang er veel nieuwe bijzondere muziek op het gebied van onder meer jazz en klassiek uitkomt bij Challenge Records, zullen de diensten van een boekingsbureau voorzien in de groeiende behoefte de muziek ook live ten gehore te kunnen brengen.  

Maurits de Weert is de persoon die zich met deze boekingen zal gaan bezighouden. Daarnaast blijft hij de belangrijke taak van export (jazz) vervullen en zal hij gaan pluggen bij de radio. Aangezien de “concertmarkt” steeds meer aantrekt en Challenge al langer internationale aspiraties had om haar uitgebreide wereldwijde distributienetwerk nog beter te kunnen gebruiken, is de keuze tot het opzetten van een eigen boekingsbureau iets waar het bedrijf in de persoon van Maurits met veel enthousiasme mee start.

De huidige promotie- en marketing van de releases op eigen labels en distributielabels, liggen vanaf nu volledig bij Sara Lambrecht. Sara zal het eerste aanspreekpunt zijn van de artiesten en zal gezamenlijk met hen de reeds gemaakte plannen voortzetten. Valentine Laout zal haar ondersteunen met een deel van het promotionele werk en daarnaast haar functie voortzetten als redacteur van onze websites. Maurits de Weert blijft uiteraard altijd nauw betrokken en zal de overdracht zo vloeiend mogelijk laten verlopen.  

Challenge Records vraagt begrip voor het feit dat vernieuwingen een periode van aanpassing vergen. Met deze nieuwe situatie worden de marketing mogelijkheden alleen maar vergroot en zal de combinatie van concerten en CD releases tot grotere bekendheid van de door Challenge zo geliefde muziek leiden. 

Voor nadere informatie:
www.challengeartistsagency.com