Brand New Live organiseert zoektocht naar nieuw lied Amsterdamse Haven

13-11-2009 @ 13:27

In opdracht van Haven Amsterdam organiseert Brand New Live een landelijke wedstrijd waarin gezocht wordt naar een nieuw eigentijds Havenlied. Het gezicht van deze campagne wordt gevormd door Ellen ten Damme. Zij zal tevens de rol van juryvoorzitter op zich nemen. Brand New Live is verantwoordelijk voor de koppeling met Ellen ten Damme, de totale organisatie van de muziekcompetitie, PR, website en online activaties. Het bureau RICH is verantwoordelijk voor het campagnebeeld.

De Amsterdamse haven heeft alles: scheepvaart, industrie, bedrijvigheid, architectuur, natuur en recreatie. Maar nog geen eigen havenlied. Natuurlijk, Jacques Brel maakte 'Le port d'Amsterdam' wereldberoemd, maar dat is lang geleden. De haven leeft als nooit tevoren en dat wil men graag uitdragen. Brand New Live heeft in opdracht van Haven Amsterdam een grote muziekcompetitie opgezet, waarbij artiesten en bands uit heel Nederland een eigen Amsterdams havenlied kunnen inzenden.
 
In maart 2010 worden alle ingezonden havenliederen beoordeeld door de vakjury onder leiding van Ellen ten Damme. Op 12 maart zullen de acht beste inzendingen vertolkt worden tijdens de grote finale in poptempel de Melkweg. Deze avond zal het winnende lied uitgekozen worden. Het winnende lied wordt uitgebracht als single en het wordt hét lijflied van de haven in de periode rond SAIL Amsterdam in augustus 2010. Tevens zal de winnaar mogen optreden op SAIL2010. SAIL is het grootste gratis toegankelijke publieksevenement van Nederland.
 
Meer informatie over de competitie is te vinden op www.havenlied.nl
http://www.brandnewlive.nl/