Kraak & Smaak sluiten 2008 af in eigen land

03-11-2008 @ 12:40

Na tour door Amerika en Canada zijn laatste 4 shows in Nederland

In april van 2008 kwam Kraak & Smaak met hun tweede album: Plastic People. Met de eerste single, Squeeze Me, werd meteen een top5 hit gescoord. Een nummer dat in Amerika zelfs is gebruikt voor een reclamecampagne van Rhapsody, een digitale muziekservice. De band gaat nu eerst naar Amerika en Canada voor een tournee, maar komt eind december terug naar Nederland om het jaar met 4 live-shows af te sluiten.
Sinds de release van het debuutalbum Boogie Angst (2006) deed Kraak & Smaak enkele honderden DJ en live optredens. Ze is door I-DJ uitgeroepen tot Must See Live Band, was support act tijdens de Europese tour van Faithless en heeft prestigieuze optredens in de USA achter de rug, waaronder Coachella, SXSW, de Miami Winter Music Conference en uitverkochte optredens als headliner tijdens hun laatste tournee langs de oost- en westkust van de VS.

In de VS werd Kraak & Smaak opgepikt door celeb-blogger Perez Hilton, in welke hij de nu al beroemde woorden ‘Their music could best be described as Amy Winehouse meets Moby (…). Justice are SO last year. It's all about Kraak & Smaak’ gebruikte. Single en album zijn inmiddels uitgelicenseerd aan de VS, Argentinië, Brazilië en Japan en komen daar opnieuw uit. Het titelnummer van het nieuwe album, Plastic People, wordt de nieuwe single in Nederland en Engeland.

Hoewel Kraak & Smaak oorspronkelijk begon als studioproject van oprichters Oscar De Jong, Mark Kneppers en Wim Plug, werd het daarnaast al snel een van de ‘hottest’ live en dj acts van de nationale en internationale dancescene. Naast de kernleden bestaat de huidige liveband uit Rose Spearman (zang), Marc Baronner (bas), Andre Kemp (drums) en MC Seb. Doordat voor de liveband de harde kern van K&S werd uitgebreid met verschillende rasmuzikanten groeide K&S uit tot een daverende liveshow met al kort na de oprichting ervan optredens op o.a. Pinkpop, Sziget, SXSW en meerdere voorprogramma’s van Faithless. Afgelopen zomer stonden onder andere Glastonbury, Lovebox, The Big Chill en het Bloom Festival (allen UK), 10 Days Off (BE), Lowlands, Appelpop en Loveland (NL) en opnieuw Sziget (HU) op het programma. In november is de live-set van Kraak & Smaak te zien in Amerika, waar ze 12 shows spelen van New York tot Austin en van Chicago tot San Fransico, Los Angeles en Denver en bovendien doet de band ook Canada aan.

Commercial Rhapsody
Videoclip Squeeze Me

Videoclip Plastic People

2008 wil Kraak & Smaak het liefst afsluiten voor vaderlands publiek en dat doen ze dan ook met 4 shows in de grote podia, verspreid door het land. De band The Fringe (www.thefringe.nl) verzorgt het voorprogramma.

23.12 Paradiso, Amsterdam / Zaal open 19.30 uur / Aanvang 20.00 uur / € 12,50
24.12 Tivoli, Utrecht / Zaal open 19.30 uur / Aanvang 20.15 uur / € 15,-
27.12 WATT, Rotterdam / Zaal open 19.00 uur / Aanvang 20.30 uur / € 15,-
28.12 Effenaar, Eindhoven / Zaal open 20.30 uur / Aanvang 21.00 uur / € 14,-

www.kraaksmaak.com
www.myspace.com/kraaksmaak
http://kraaksmaak.hyves.nl