FILMWERELD COMMERCIAL IN PREMIÈRE TIJDENS NEDERLANDS FILMFESTIVAL

25-09-2006 @ 21:29

Filmsector vestigt opnieuw aandacht op risicos illegaal aanbod en noodzaak bestrijding
Acht lijsttrekkers van landelijke politieke partijen presenteren dit jaar het succesvolle programma De Keuze van tijdens het 26ste Nederlands Film Festival in Utrecht. Alle acht lijsttrekkers zullen voorafgaand aan de film kunnen kijken naar een flitsende nieuwe bioscoopcommercial die de aandacht vestigt op nut en noodzaak van piraterijbestrijding.
De commercial, gemaakt door het platform Filmwereld.net, legt bioscoopbezoekers op een luchtige wijze uit waarom het verspreiden van illegale kopien van films op DVD of het internet - wordt tegengegaan en meet de voordelen van het kijken van een film in de bioscoop breed uit. Tevens waarschuwt de commercial voor de risicos van het kopiren voor zowel consument als de filmindustrie.
De commercial zal in alle bioscopen en filmtheaters worden vertoond in de herfstvakantie en maakt deel uit van een serie van vier commercials die later dit jaar op DVD verschijnen en op televisie te zien zijn. De virtuele ontmoetingsplek www.filmwereld.net werd al eerder gelanceerd.
Het Platform Filmwereld.net, bestaande uit makers, distributeurs, retailers en vertoners van films in de bioscoop en op DVD, wil er onder andere door middel van deze commercial de aandacht op vestigen dat de filmwereld in Nederland niet zal kunnen voortbestaan als er niet betaald wordt voor het werk dat verricht wordt.
De eerste voorstelling in de serie de keuze van is op donderdag 28 september 2006.
(bron: nvpi)

Gerelateerde nieuwsberichten

Deel dit artikel op: