Bij uitgeverij Boom is deze week hety boek "Televisiemaken: van idee tot uitzending" verschenen. Dit boek vervangt de twee eerder verschenen uitgaven Televisiemaken: van idee tot programmaformat en Televisiemaken: van programmaformat tot uitzending.

Tele-visie betekent ver-zien. In Televisiemaken: van idee tot uitzending laten de schrijvers/makers je zien hoe een idee zich tot programmaformat (conceptfase) en daarna tot uitzending (realisatiefase) ontwikkelt, en wie en wat daar allemaal bij komen kijken.

Onderwerpen die aan bod komen zijn: het vinden of bedenken van een idee, ethiek en een nieuw programma-idee, de inhoud van een programmaformat en interactieve en cross-mediale programmaformats. Ook wordt antwoord gegeven op de vragen: hoe kun je een programmaformat beschermen en hoe ga je te werk bij het verkopen van een idee of format? Daarnaast wordt aandacht besteed aan contracten, de verschillende functies bij een programmaproductie, de begroting en financiering van een programma, de distributie (hoe komt het programma bij de consument) en de kunst van het programmeren. Tot slot komen marketing en promotie, kijkcijfers en een programma aankopen of verkopen aan het buitenland aan bod.

Schrijvers: Joke Fictoor, Yvonne Leunissen, Lody Crabbendam, Rob van Dongen, Fred Hoekstra en Peter Horsselenberg

9789462364745 | 1e druk | 324 pagina’s | ca. € 39,50 |

Verschijningsdatum: juni 2015

te bestellen via deze link

Televisiemaken: van idee tot uitzending (1e druk)