De vijf finalisten die meedingen naar de beste radiocommercial van het jaar, volgens het Nederlands publiek, zijn bekendgemaakt door RAB (Radio Advies Buro). Vanaf 23 mei kan er gestemd worden via www.debesteradiocommercial.nl.

Telfort, TV in elke ruimte - N=5 

Coca-Cola, Holidays are coming - Sky Radio

Rijksoverheid, Kindermishandeling stopt nooit vanzelf - Y&R Amsterdam
 
Albert Heijn, Hmmm ijsjes - TBWA/NEBOKO
 

 Postbus 51, Goede tijden, slechte tijden - N=5


Opzet publieksprijs
Elke maand organiseert onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel in opdracht van RAB de radiocommercial van de maand verkiezing waarin 20 radiocommercials worden beoordeeld. De totale steekproef, ruim 600 consumenten, is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. Alle maandwinnaars gaan door naar een volgende ronde waarin de commercials opnieuw worden beoordeeld volgens dezelfde systematiek als de maandwinnaars. De vijf beste radiocommercials ontvangen een nominatie en via stemmen wordt de uiteindelijke winnaar bepaald.

Tijdens de feestelijke uitreiking schakelt de Paradiso-zaal met de studio van 538 en zal Ruud de Wild in zijn programma live het verlossende woord geven en de winnaar bekend maken.

De maandwinnaars die in de race waren zijn terug te vinden op de website van RAB

http://www.rab.fm/Radio-Advertising-Awards/

Wie heeft de beste radiocommercial volgens de Nederlandse consument?