Heineken kiest Nederlandse band Maison du Malheur voor wereldwijde campagne

10-06-2013 @ 23:22

Maison du Malheur op uitgebreide festivaltour, twee shows op North Sea Jazz

De Nederlandse band Maison du Malheur is vanaf 10 juni het nieuwe geluid in een wereldwijde televisie- en reclamecampagne van Heineken. De reclame is op dit moment te zien in Noord- en Zuid Amerika, Europa, Azië, Australië en Afrika.

Maison du Malheur is vereerd om als Nederlandse band voor zo'n wereldwijde campagne gevraagd te zijn, met hun eigen kenmerkende geluid. Songwriter en frontman van de band J.P. Mesker: "Heineken was op zoek naar een passend nummer voor hun campagne, en toen ze een track van ons hoorden hebben ze ons gelijk gebeld en gevraagd om een nummer voor hen op te nemen."

De band rondom songwriter J.P. Mesker heeft recent hun album Wicked Transmission uitgebracht op excelsior Recordings en Tikkeboemtsjing. "Alles valt hier op z'n plek: het album is pas uit, er staat een mooi rijtje festivals deze zomer, de tweede clubtour komend najaar staat in de boeken en nu dan deze wereldwijde commercial erbovenop", aldus manager van de band Aram Haagsman van Tikkeboemtsjing. Maison du Malheur speelt deze zomer op meer dan 50 festivals, waaronder het North Sea Jazz Festival.

Landen waar de campagne loopt: Engeland, Amerika, Ierland, Canada, Nederland, China, Spanje, Australië, Griekenland, Chili, Zuid-Afrika, Polen, Nigeria, Vietnam, Italië, Zwitserland, Duitsland, Roemenië, Taiwan, Singapore, Portugal en Bulgarije.

Bekijk de Heineken commercial: http://youtu.be/UvvSAX-aIts

10-06-2013