08-06-2015 @ 11:40

De Britse rockzanger, Rod Stewart, bekend om zijn rauwe bluesy stem speelt samen met de succesvolle Nederlandse DJ Afrojack in de nieuwe commercial van Remia.
Binnen het thema “The original, remixed” worden de vernieuwde feestsauzen van Remia geintroduceerd en is de hitsong “Da’ ya’ think I’m sexy” (in 1978 een wereldhit) van Rod Stewart door Afrojack geremixed.

Remia is altijd op zoek naar vernieuwing en innovatie op het schap, de vernieuwde feestsauzen zijn hier een goed voorbeeld van. De Rem...

lees verder...

14-05-2015 @ 17:37

BMIM (Buma Music in Motion) 2015 trekt 450 professionals uit de muziek- en creatieve industrie
De vijfde editie van Buma Music in Motion, de jaarlijkse internationale conferentie, die zich richt op innovatief gebruik van muziek in film, games, televisie en commercials, heeft zich ontwikkeld tot een evenement dat zowel nationaal als internationaal op een grote belangstelling mag rekenen. In Tolhuistuin Amsterdam kwamen ruim 450 mediacomponisten, -producenten en creatives uit binnen- en buitenla...

lees verder...

31-07-2014 @ 22:10

Muziek in tv-commercials is al jarenlang een belangrijke ondersteuning voor het op de juiste manier brengen van de boodschap naar de doelgroep.

In de nieuwe tv-commercial van Heineken 'Open your city' wordt hiervan ook op een uitstekende manier gebruik gemaakt. 

De muziek die je hoort in de tv-commercial van Heineken 'Open your city' is getiteld 'Bossa Nova Baby'. In 1963 bekend geworden in de uitvoering van Elvis Presley.

De kans is groot dat de Elvis Presley uitvoering hierdoor opnieuw een hit...

lees verder...

31-01-2014 @ 17:23

Uit recent in Admap gepubliceerd onderzoek blijkt dat het gebruik van passende muziek in TV commercials de effectiviteit van TV commercials met 16% verhoogt. Het effect van audio is ook al eerder in onderzoeken van de Hogeschool van Utrecht en de Erasmus Universiteit beschreven. De verklaring voor de verhoogde effectiviteit heeft zowel met de aandacht voor reclame als met reclameverwerkingsprocessen te maken. Het Engelse Thinkbox concludeert dat audio de aandacht van de TV kijker succesvol na...

lees verder...

05-08-2013 @ 16:13

Afgelopen week is de 60 seconden durende commercial van FOX Sport op TV te zien.

In de lanceringscampagne voor FOX Sport 'Totaal Voetbal' wordt een ode gebracht aan de Nederlandse voetbalcultuur.

In de 60 seconden durende commercial worden de emoties verbeeld die voetbal oproept door de generaties heen, van een jonge jongen die zijn slaapkamer vol voetbalplaatjes heeft tot amateurspelers op zondag en helden uit de Eredivisie zoals Frank de Boer en de gebroeders Koeman.

In deze promotiecampagne...

lees verder...

11-06-2013 @ 20:25

De RAB Radio Advertising Awards zijn 11 juni tijdens het Turn-Up-the-Radio event in de Amsterdamse poptempel Paradiso uitgereikt. Ruim 300 anwezigen zagen hoe Tempo-Team (TBWA\NEBOKO), C1000 (ALFRED) en Stichting Stop Kindermisbruik (Publicis Amsterdam) door de vakjury Creatie tot winnaars werden bekroond. De favoriet van de Nederlandse consument is Albert Heijn (TBWA\NEBOKO). De titel Radioadverteerder van het jaar gaat naar Hornbach (Stroom Mediacommunicatie) en Patrick Horstman (Mindshar...

lees verder...

23-05-2013 @ 22:55

De vijf finalisten die meedingen naar de beste radiocommercial van het jaar, volgens het Nederlands publiek, zijn bekendgemaakt door RAB (Radio Advies Buro). Vanaf 23 mei kan er gestemd worden via www.debesteradiocommercial.nl.

Telfort, TV in elke ruimte - N=5 

Coca-Cola, Holidays are coming - Sky Radio

Rijksoverheid, Kindermishandeling stopt nooit vanzelf - Y&R Amsterdam
 
Albert Heijn, Hmmm ijsjes - TBWA/NEBOKO
 

 Postbus 51, Goede tijden, slechte tijden - N=5


Opzet publieksprijs
Elke maand organis...

lees verder...

08-12-2012 @ 16:22

Use Me voorproefje van het tweede Beans & Fatback-album

Een splinternieuw nummer van de Amsterdamse band Beans & Fatback is vanaf 8 december te horen in de nieuwe TV commercial van melkfabrikant Campina.

Use Me komt op het nieuwe album van Beans & Fatback, dat in het voorjaar van 2013 verschijnt op Excelsior Recordings. Campina is dit jaar partner van het Rode Kruis en 3fm Serious Request en daarmee zal de commercial in de Decembermaand op de Nederlandse tv te zien zijn. Frontman Onno Smit over...

lees verder...

22-05-2012 @ 20:40

ING heeft een nieuwe reclame campagne voor het EK voetbal deze zomer, waarbij de muziek wordt gezongen door Rene Froger. het numme ris getiteld 'Samen' en is al op weg om een grote hit te worden.

In de TV commercial is René Froger samen te zien met prominente en andere Nederlanders, samen met het Nederlands Elftal.

ING EK-nomie: Nederland vindt EK-titel ruim half miljard euro waard

Het binnenhalen van de EK-titel door Oranje vinden Nederlanders gemiddeld €39 waard. Ruim €500 miljoen in totaal....

lees verder...

22-05-2012 @ 20:32

Grootgrutter C1000 zet de Vogeltjesdans centraal in haar EK-retail-campagne.

De Vogeltjesdans, een hit van de Electronica's uit 1980 (geproduceerd door Johnny Hoes en geschreven door Werner Thomas, Johnny Hoes en Terry Rendall) speelt een cruciale rol in de commerciële actie die de supermarktketen het EK voetbal deze zomer heeft bedacht. 

C1000 heeft het melodietje in drie varianten opgenomen. Eén versie met Ernst Daniël Smid, eentje met Wolter Kroes en eentje met rapper Yes-r. Klanten van C10...

lees verder...