Downloads van BBE

Seven Days And One Week (Yotto Remix)

Label: 542
Release Datum: 04/01/2019
Totale speelduur: 00:07:59
Formaat: MP3

Koop Single: € 1.00

Seven Days And One Week (Yotto Remix)

Label: 542
Release Datum: 21/09/2018
Totale speelduur: 00:04:05
Formaat: MP3

Koop Single: € 1.00

Nieuwsberichten van BBE

21-01-2019 @ 18:06

Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.

De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”

Dunc...

lees verder...

21-01-2019 @ 11:14

Wannes Cappelle, broeder Dieleman & Frans Grapperhaus brengen album ‘Dit is de bedoeling’ uit. ‘Vergeving’ is de eerste single van het trio

Wannes Cappelle (BE) en broeder Dieleman (NL) sloegen de handen in elkaar voor een uniek project. Samen met Frans Grapperhaus op cello betreden zij in zowel België als Nederland clubpodia en theaters met hun show en album ‘Dit is de bedoeling’. Het album is uitgebracht bij Snowstar Records en Unday Records. Het album is online te beluisteren en te bestelle...

lees verder...

21-01-2019 @ 11:05

De NPO wil reclame op haar platforms afbouwen. Als eerste bij de kinderprogrammering van Zapp & Zappelin, waarna de online platforms van de NPO volgen. Dit stelde Shula Rijxman die zowel bestuursvoorzitter is van de NPO als bestuurslid van de STER, tijdens haar nieuwjaarstoespraak.

De NPO wil dan financiële compensatie krijgen via de politiek uit belastingmiddelen. De NPO wordt de afgelopen jaren door politiek Den Haag afgerekend op dalende reclame-inkomsten van de STER die een koppeling kent ...

lees verder...

20-01-2019 @ 09:47

Ronnie Flex heeft de Popprijs 2018 gewonnen. Ronnie Flex nam de meest prestigieuze prijs voor Nederlandse popmuziek, bestaande uit een geldbedrag van 10.000 euro en een beeld van Theo Mackaay, op zaterdag 19 januari 2019 tijdens Noorderslag in ontvangst. De uitreiking was live te horen op NPO 3FM en te zien bij de NOS op NPO 3. Ronnie Flex was lid van hiphop collectief New Wave, die in 2015 de Popprijs won.

In een jaar waarin hiphop de hitparades en het uitgaansleven zo wist te domineren was e...

lees verder...

14-01-2019 @ 10:36

Azië biedt nieuwe kansen voor Nederlandse acts

De exportwaarde die de Nederlandse populaire muziek toevoegt aan de Nederlandse economie bedraagt in 2017 ruim € 201 miljoen; een stijging van 0,26% in vergelijking met 2016. Ruim 75,6% komt voor rekening van dancemuziek. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Perfect & More dat sinds 2004 in opdracht van Buma Cultuur de exportwaarde van Nederlandse popmuziek in kaart brengt.

Het bedrag van €201 miljoen is gebaseerd op buitenlandse inkomsten o...

lees verder...

13-01-2019 @ 11:41

The Beatles zijn al bijna 50 jaar "uit elkaar", maar nog steeds houdt hun muziek miljoenen over de hele wereld bezig en zijn de verkopen van hun oude albums gigantisch. Elk jaar gaan er wereldwijd nog miljoenen over de toonbank !! En ook in de download lijsten staan de Beatles in de hoogste regionen!

De muziek van John Lennon, Paul McCartney, George Harrison & Ringo Starr mag ondertussen "klassiek" genoemd worden. Het nummer "Yesterday" werd zelfs gekozen tot "song van de (twintigste) eeuw".

49...

lees verder...

06-01-2019 @ 12:20

De muzieklabels Hit It! Music van Casper Janssen en CD Hamster Music van Adriaan Drost gaan samen hun krachten bundelen voor verzamel CD’s met het in het leven geroepen label HIT IT! HAMSTER MUSIC.

Beide labels zijn al langere tijd actief in het Hollandstalige genre. Zo is Hit It! Music succesvol met artiesten als Marlous, Dirk Meeldijk, Rudy de Wit, Chris de Roo en Dennis Jones. CD Hamster Music timmert al enkele jaren aan de weg met artiesten als Robert Pater, Colinda, Janneke de Roo en A3aa...

lees verder...

06-01-2019 @ 10:32

De vijfde editie van de bandcompetitie van Q-Factory: Q-best is na een aantal voorrondes op 27, 28, 29 december met 15 acts op 5 januari geëindigd in de finale met de Amsterdamse (sugar)pop-rockband Soap, singer-songwriter Jamiro Sol uit Zaandam, die voor deze gelegenheid een band om zich had verzameld (1e keer!), de Amsterdamse indierockband Stupid Bloody Tuesday, en de avant-garde van performer Giek_1.

De vier finalisten kwamen mede dankzij de aanwezige decibelmeter om het applaus te meten v...

lees verder...

18-12-2018 @ 19:48

MOJO EN GRONINGEN PRESENTEREN NIEUW EVENEMENT IN 2019: STADSPARK LIVE, MET HEADLINER STING
Groningen en MOJO kondigen aan dat er een nieuw jaarlijks evenement geland is in het Stadspark in Groningen, Stadspark Live. Op zaterdag 22 juni vindt de eerste editie plaats. Eén podium, zes populaire acts, een spannende randprogrammering en heerlijk festivalfood vormen de ingrediënten.

Twintig jaar nadat The Rolling Stones en Tina Turner op een uitverkochte drafbaan stonden, zorgen Mojo en Groningen sam...

lees verder...

18-12-2018 @ 19:06

Hieronder een overzicht van de verhouding landelijke publieke radio en landelijke commerciële radio bij elkaar genomen qua marktaandeel. Hierbij zijn de luistercijfers over okt-nov 2018 en april-mei 2018 naast elkaar gezet.

De landelijke commerciële radiozenders: Radio 538, Radio 10, Qmusic, Sky Radio, 100%NL, Radio Veronica, Slam FM, Classic FM, BNR en Sublime FM hebben samen een marktaandeel van 50,9% een toename in 6 maanden van 1,5%

De landelijke publieke radiozenders: NPO Radio 2, 1, 5, 4,...

lees verder...

18-12-2018 @ 10:52

ZANGER KONDIGT VIERDE KUIP-CONCERT AAN OP ZONDAGMIDDAG 2 JUNI 2019.

Marco Borsato heeft zojuist bekend gemaakt dat er een extra show wordt toegevoegd aan zijn concertreeks in De Kuip. Vanwege de enorme vraag naar kaarten komt er op zondag 2 juni 2019 een speciale middagshow. De eerder aangekondigde concerten op woensdag 29 mei, zaterdag 1 juni en woensdag 5 juni zijn uitverkocht.

Borsato verkocht daags na het aankondigen van z'n terugkeer in De Kuip bijna 150.000 tickets binnen 24 uur. Het was ...

lees verder...

17-12-2018 @ 11:22

Multi-platina verkopende superster Ariana Grande komt in het kader van haar Sweetener World Tour met twee shows naar de Amsterdamse Ziggo Dome.

De tour staat in het teken van Ariana's meest recente album Sweetener en doet in Europa 19 verschillende steden aan. Sweetener is het vierde studioalbum van de Amerikaanse zangeres met daarop hits als God Is a Woman, Breathin en No Tears Left To Cry. Het album belandde op #1 in de Billboard 200 Album Chart en werd door NME geprezen en beschreven als "a...

lees verder...

13-12-2018 @ 12:37

Op donderdag 20 juni 2019 komt Phil Collins naar het Goffertpark in Nijmegen voor een uniek concert. Nu is ook bekendgemaakt dat hij Sheryl Crow als speciale gast mee zal optreden om het publiek op gepaste wijze op te warmen. Kaarten voor het concert zijn reeds in de verkoop.

Sheryl Crow is negenvoudig GRAMMY AWARD-winnares en een icoon van de Amerikaanse muziekwereld. Haar negen studioalbums hebben wereldwijd 35 miljoen exemplaren verkocht; Zeven van deze releases zijn top 10 albums en vijf b...

lees verder...

13-12-2018 @ 12:33

Vanwege de grote vraag naar kaarten heeft popicoon P!NK een tweede show toegevoegd in Nederland. In het kader van haar P!NK Beautiful Trauma World Tour 2019 geeft de zangeres op zondag 11 augustus een concert op het Malieveld in Den Haag. Het concert dat op zondag 16 juni in de Johan Cruijff ArenA plaatsvindt was binnen enkele minuten uitverkocht.

P!NK 's Beautiful Trauma World Tour is in maart van start gegaan in Phoenix en heeft al diverse steden in Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland aange...

lees verder...

09-12-2018 @ 23:49

Nederlandstalige releases week 49 - 2018
singles
3ROBI Risico's (Wilde Westen Records)
BRES FT. YANGFASHIONGADOS, YASZ & AMG DOMINA Jij & ik alleen (Rotterdam Airlines)
BUREN VAN DE BRANDWEER Vijfde versnelling (Buren van de Brandweer)
CHRISJEBOY Basisschool (Gooise Music Group)
CHRISTIAN EN JOS Ut hej zoe sjoen kinne zie (marlstone)
CLEAN PETE & MOON MOON MOON Kerstverhaal (Excelsior Recordings_
CORRY KONINGS Hoog daar aan de hemel staat een gouden ster (CK Producties)
DANNY STANEKE Alles draait om l...

lees verder...

Muziek v.d. TV Reclame van BBE

21-Feb-14 22:11

De nieuwe single van Helemaal Hollands genaamd “Wat is ze lekker” is gebruikt om de nieuwe campagne van Multivlaai kracht bij te zetten.

De single “Wat is ze lekker" werd geschreven door het duo zelf, in samenwerking met Emile Hartkamp en Norus Padidar, die al veel hits op hun naam hebben staan. Hartkamp tekende ook voor de productie van de single. Het resultaat is een geweldige meezinger die na 1 keer horen de rest van de dag in je hoofd zit.

De single wordt uiteraard ondersteund met een lekkere videoclip

MultiVlaai is de grootste en bekendste aanbieder van vlaaien en taarten in Nederland. Vlaaien/taarten worden elke nacht vers in het Limburgse Sevenum gebakken waarna ruim 100 winkels worden voorzien door een eigen bezorgdienst. De samenwerking met Helemaal Hollands past prima bij Multivlaai.

De mannen van Helemaal Hollands zijn zeer succesvol in het maken van Hollandstalige liedjes en medleys. Ze staan bekend om hun energieke optredens. Ook op de piratenfeesten zijn ze meer dan welkom. In het Gelredome kregen Carlo en Leo al meerdere keren ruim 32.000 man in beweging. Een optreden van Helemaal Hollands is een feestelijke, muzikale reis door de Nederlandse muziek.

http://www.helemaalhollands.nl/

https://twitter.com/helemaalholland

https://www.facebook.com/helemaalhollands

downloadlink single; Wat is ze lekker

10-Jun-13 23:22

Maison du Malheur op uitgebreide festivaltour, twee shows op North Sea Jazz

De Nederlandse band Maison du Malheur is vanaf 10 juni het nieuwe geluid in een wereldwijde televisie- en reclamecampagne van Heineken. De reclame is op dit moment te zien in Noord- en Zuid Amerika, Europa, Azië, Australië en Afrika.

Maison du Malheur is vereerd om als Nederlandse band voor zo'n wereldwijde campagne gevraagd te zijn, met hun eigen kenmerkende geluid. Songwriter en frontman van de band J.P. Mesker: "Heineken was op zoek naar een passend nummer voor hun campagne, en toen ze een track van ons hoorden hebben ze ons gelijk gebeld en gevraagd om een nummer voor hen op te nemen."

De band rondom songwriter J.P. Mesker heeft recent hun album Wicked Transmission uitgebracht op excelsior Recordings en Tikkeboemtsjing. "Alles valt hier op z'n plek: het album is pas uit, er staat een mooi rijtje festivals deze zomer, de tweede clubtour komend najaar staat in de boeken en nu dan deze wereldwijde commercial erbovenop", aldus manager van de band Aram Haagsman van Tikkeboemtsjing. Maison du Malheur speelt deze zomer op meer dan 50 festivals, waaronder het North Sea Jazz Festival.

Landen waar de campagne loopt: Engeland, Amerika, Ierland, Canada, Nederland, China, Spanje, Australië, Griekenland, Chili, Zuid-Afrika, Polen, Nigeria, Vietnam, Italië, Zwitserland, Duitsland, Roemenië, Taiwan, Singapore, Portugal en Bulgarije.

Bekijk de Heineken commercial: http://youtu.be/UvvSAX-aIts

10-06-2013

22-Aug-11 14:36

Nick & Simon, waarover maandag 22 augustus het gerucht ging dat ze uit elkaar zouden gaan, spelen de hoofdrol in een nieuwe NS-campagne.

In de door DDB ontwikkelde campagne introduceert NS een van de zes nieuwe voordeelabonnementen. De eerste commercial gaat over Weekend Vrij, een abonnement waarmee je voor €40,- per maand vrij kunt reizen in het weekend. De NS wil met de campagne ook aan populariteit winnen.

Volgens de NS ideaal voor concertgangers, maar dus ook voor concertgevers zoals Nick en Simon die in de commercial niet worden herkend door de conducteur. Eerder deze zomer vonden op verschillende NS-stations in Nederland al flitsoptredens van Nick & Simon plaats. Recent was het duo ook te zien in een campagne voor C1000.

De campagne wordt gelanceerd op de dag dat het gerucht ging dat Nick & Simon uit elkaar zouden gaan. Dit bleek niet het geval, zij hebben wel eenmalig ieder een single opgenomen met respectievelijk Paul de Munnik en Thomas Acda.

http://www.youtube.com/watch the making of

bron: adformatie

05-Jun-10 11:55

De stem van Steffen is momenteel wereldwijd te horen in de nieuwe commercial van het merk Reebok. De commercial van de nieuwe sneaker-lijn EasyTone is mede mogelijk gemaakt door Sizzer Amsterdam.

Pop/soul zanger Steffen Morrison lanceert deze week de eerste single van zijn debuutalbum Revealed, dat na de zomer uitkomt. Met de nieuwe single Coordination, een heerlijk zomers reggaenummer, komt Steffen met een fashion statement. Coordination staat voor oog hebben voor een passende outfit. “Let the world know you got style”: wat je draagt en hoe je het draagt, maakt hoe je je voelt en wat je uitstraalt. “Iedereen is uniek, dus vind je eigen coördinatie!”, aldus de oproep van Steffen met zijn single. Coordination is vanaf 5 juni te downloaden via iTunes.

"De muziek van pop/soul zanger Steffen Morrison wordt sterk bepaald door de kleur van zijn stem. Zijn unieke en rauwe stemgeluid, dat associaties oproept met onder meer Seal, maakt de kleur in zijn nummers prikkelend en raakt de luisteraar diep in zijn ziel. Als klein kind al, kroop Steffen naar de muziekcollectie van zijn vader en groeide op met de muziek van Marvin Gaye, Otis Redding, Sam Cooke en Ella Fitzgerald. Na de zomer 2010 verschijnt zijn debuutalbum Revealed. Het album, geproduceerd door Dutchflower, kent een fris eigentijds popgeluid met een rauw randje. De eerste, speciaal voor de zomer geschreven, single Coordination heeft een vrolijk reggae-tintje en is van de hand van Bas Silos". 

www.steffenmorrison.com

www.incrowdentertainment.nl
11-Apr-10 12:15
Het nummer “There Goes My love” van de Deense groep The Blue Van wordt momenteel gebruikt onder Apple’s wereldwijde iPad commercial! Bekijk deze video hier: http://www.youtube.com/watch?v=yIFiFntb4lo

Sinds 2004 is The Blue Van op tour. Tussen het toeren in, met niet alleen meer dan 200 shows in Amerika, maar ook vele concerten in Europa en Japan, hebben ze de tijd gevonden om 3 goed ontvangen albums uit te brengen. Het album "The Art Of Rolling" (2005), het meer organische west kust manifesto "Dear Independence" (2007), en het meer gitaar gedreven album “Man Up” (2010).
The Blue Van heeft het podium gedeeld met Jet, Franz Ferdinand, The Killers, Keane, Razorlight, Hot Hot Heat, The Pretenders, Electric Six en vele anderen.

The Blue Van nummers zijn te horen geweest in:
- Boys Are Back (film) “Silly Boy” gebruikt in trailer
- Royal Pains (nieuw NBC/Universal tv-serie (nummer “Independence” is het thema nummer van alle afleveringen))
- CSI: NY (CBS) (het nummer “Man Up” in aflevering #511)
- Samsung/T-Mobile TV-commercial (uitgezonden op bijna alle grote tv-stations in Amerika (nummer: “Man Up“))
- Bevery Hills 90210 (The CW) (het nummer: “Man Up“ (afl. 11) en “Silly Boy“ (afl. 19))
-- 3 video games (waaronder Playstation 3 Basketbal game)

Het nummer “Silly Boy” wordt geplugd bij de radio!
http://www.myspace.com/bluevan

THE BLUE VAN "MAN UP"
label: iceberg
distr.: suburban
15-Jul-09 16:39
Het nummer “Welcome The Sun” van Stevie Ann is 26 juni uitgebracht door Universal Music. Deze song is het resultaat van een schrijfsessie van Stevie Ann en Bertolf. Bertolf is de zanger en ex-gitarist uit de band van Ilse DeLange, die op dit moment zelf ook furore maakt met de release van zijn solo album "For Life".
Het nummer 'Welcome The Sun', dat geproduceerd werd door BLØF-toetsenist Bas Kennis, was oorspronkelijk geschreven voor het nieuwe solo-album van Stevie Ann dat naar alle waarschijnlijkheid in het najaar van 2009 zal verschijnen. Maar 2009 Amsterdam, het reclamebureau van Wieckse, hoorde het nummer in een vroegtijdig stadium en vond het zomerse liedje dermate goed passen bij de campagne van Zonneradar.nl, dat besloten werd de song voor deze campagne te gebruiken. Oorspronkelijk was het niet de bedoeling om het nummer uit te brengen, maar de vraag naar het nummer en de vele enthousiaste reacties van fans en kijkers hebben Stevie Ann en haar muziekmaatschappij alsnog doen besluiten om "Welcome The Sun" eind juni uit te brengen.
Stevie Ann “Welcome The Sun”
Release: 26 juni 2009
Label: Universal Music
04-May-09 09:56

De muziek uit de tv-reclame van Renault Grand Scenic is van de legendarische Jamaicaainse groep Toots & The Maytals, het nummer is getiteld "54-46 Was My Number".

Zoals zoveel muziek van Jamaica, is deze versie via verschillende labels verschenen (oa. ook via Trojan). Toots & Maytals behoort tot de meest legendarische artiesten van Jamaica.De groep bestaat sinds begin jaren '60 o.l.v. Toots Hibbert. Het nummer "54-46 was my number" werd door Toots geschreven toen hij gedurende 18 maanden in de gevangenis zat. De groep bezit het all-time record in Jamaica met 31 #1 hits aldaar.

De kans bestaat dat de groep samen met Amy Winehouse gaat spelen in Londen dit jaar vanwege het 50 jarig jubileum van hun label Island Records.

album: Pressure Drop: The Definitive Collection
album: Reggae greats (oorspronkelijk 1984) dit jaar opnieuw uitgebracht via Island/Universal Music

23-Mar-07 09:40

In de commercial van Telfort Unlimited wordt het nummer "Hangin' on the telephone." van Blondie gebruikt.

Met dank aan DubbelA voor de tip.

18-Dec-05 12:09

In de eerste commercials van Xbox 360 zat een muziek dat in een latere versie was verdwenen. We hebben hier nogal wat reactie sop gekregen. Het gaat hier om het nummer 'Word Up' van de funkband CAMEO.
(dec.2005)

04-Feb-05 21:09
De reclame van Holland Casino waarin recentelijk (januari 2005) klassieke muziek in voorkomt is het nummer 'Carmina Burana' een compositie van Carl Orff en er bestaan veel uitvoeringen van in de klassieke muziek. De exacte uitvoering hiervan kan ik dus ook niet inschatten. nog even ter aanvulling een critische noot van een zeer oplettende lezer: "Carmina Burana" is geen lied ofzo, maar een compleet muziekstuk met allerlei onderdelen zoals "O fortuna". Het staat dus krom om het bij de Holland Casino-reclame te hebben over "het nummer Carmina Burana".
12-Oct-04 08:03
De muziek die wordt gebruikt een een 'remske' van het nummer 'As' geschreven door Stevie Wonder.Het nummer staat op het dubbelalbum 'Songs in the key of life' uit 1976 (motown/universal music).