Nieuwsberichten van Eat

27-07-2015 @ 17:03

"Cesqeaux is the next Skrillex" - Yellow Claw
Ace Agency is proud to announce the new addition to their roster: Cesqeaux. Ace Agency is representing the young musician from Groningen, the Netherlands, worldwide exclusively.

Since his youth Cesqeaux (pronounced 'Sesko'), as an innovative artist, has been working on creating new sounds, visuals and experiences. All different genres will be passing by, but the common thread is - refreshment. He and his music have been supported by the likes of Baa...

lees verder...

27-07-2015 @ 12:27

Vicente Amigo, de onbetwiste koning van de moderne flamencogitaarmuziek staat op 27 oktober 2015 eindelijk in Carré! Naast nieuw repertoire wordt het publiek ook getrakteerd op flamencodans van Antonio Molina "El Choro".

De man wiens internationale roem op toen 16jarige leeftijd in Nederland begon door een sensationeel Tvoptreden bij Sonja Barend heeft inmiddels in alle grote zalen over de wereld opgetreden. Hij werd al snel de natuurlijke opvolger van Paco de Lucía genoemd, en is uni...

lees verder...

27-07-2015 @ 09:50

Bob Marley’s 70th birthday year-long celebration (febr 6th 1945-2015) continues with the release of two new box sets, The Complete Island Recordings and The Complete Island Recordings: Collector’s Edition.

These two stunning vinyl collection sets will release September 25th, 2015, and feature 11 albums on 180-gram vinyl spanning a decade’s worth of Bob Marley & The Wailers releases on Island Records. The Complete Island Recordings will include 11-LPs packaged in a rigid card box with lift top ...

lees verder...

27-07-2015 @ 09:26

De negenkoppig afrofunk-band Zitakula is twee jaar bezig aan een opmars. In 2014 speelden ze op festivals als Welcome to the Village en Magneet Festival, en schopten ze het tot de finale van de Amsterdamse Popprijs in de Melkweg. Deze zomer touren ze door Duitsland en België, en speelden ze onder andere Utrecht plat na de Grand Départ van de Tour de France.

Met bijna twee jaar aan live-ervaring is de band eind juni de studio ingedoken om in vier bloedhete dagen een nieuwe EP op te nemen. Op we...

lees verder...

21-07-2015 @ 18:35

Maandag 14 september komt de hele gevestigde Nederlandstalige muziekindustrie samen in ’s-Hertogenbosch tijdens BUMA NL.

Artiesten, muziekprofessionals, schrijvers, componisten, managers, boekers, radioprogrammeurs, locatiehouders en liefhebbers van Nederlandstalige muziek kunnen samen deelnemen aan inspireerde panelbijeenkomsten en op het Paradeplein genieten van optredens van nieuwe en gevestigde Nederlandstalige artiesten en een feestelijke awardshow. Het dagprogramma met interessante en in...

lees verder...

20-07-2015 @ 17:20

Armin van Buuren en Jean-Michel Jarre brengen samen een nieuwe single uit, getiteld ‘Stardust’. De track zal te vinden zijn als één van de zestien samenwerkingen op het nieuwe album van Jean-Michel Jarre.

Jean-Michel Jarre staat te boek als de ‘Godfather of Electronic Music’ en is één van Van Buuren’s grootste idolen. In zijn interview met Armin van Buuren tijdens het Amsterdam Dance Event 2014 liet Jarre al doorschemeren dat een samenwerking met de wereldberoemde dj op de planning stond. Uit ...

lees verder...

19-07-2015 @ 17:34

Onlangs primeurde 3voor12 Radio de nieuwe single ‘Visions’ van de band PAUW, en vervolgens had VEVO de primeur van de videoclip.

Visions’ is geschreven naar aanleiding van het item '25 jaar Hubble Telescoop' bij De Wereld Draait Door. PAUW werd gevraagd een soundtrack te schrijven en deze in de uitzending live ten gehore te brengen bij de prachtige beelden die de telescoop van het heelal heeft vastgelegd. De reacties waren lovend en er werd al snel besloten om het nummer op te nemen en offic...

lees verder...

12-07-2015 @ 16:14

Fink is de artiestennaam van de Britse zanger Fin Greenall. Hij groeide op in Bristol en begon zijn carrière als dj en producer van voornamelijk elektronische muziek. Zo produceerde hij nummers voor de toen nog onbekende Amy Winehouse en bracht hij een dance-album uit.
In 2006 maakt hij een carrièreswitch en brengt als singer-songwriter het album Biscuits for Breakfast uit. Een jaar later verschijnt het album Distance and Time waarop hij wordt begeleid door bassist Guy Whittaker en drummer Tim...

lees verder...

06-07-2015 @ 23:20

In Nederland explodeert in de jaren '60 en '70 het aantal nieuwe bands. De typische Nederbeatsound beleeft zelfs haar glorietijd, singles domineren de Top 40 en zowel muzikaal als qua uiterlijk (lang haar!) kunnen de nieuwe pophelden zich met de grootste Engelse en Amerikaanse iconen meten. Vooral de afvaardiging uit Den Haag valt nationaal en internationaal op.

Universal Music heeft naar aanleiding van deze succesvolle periode in de vaderlandse muziekgeschiedenis onlangs een nieuwe serie dub...

lees verder...

06-07-2015 @ 23:06

Na een loopbaan van zo'n 50 jaar die hem de titel 'The Godfather Of British Blues' opleverde, beleeft John Mayall een artistieke renaissance. De opvolger van het succesvolle album 'A Special Life' uit mei 2014 gaat 4 september uitkomen, het album is getiteld 'Find a way to care'.

Met hulp van zijn vaste band bestaande uit Rocky Athas (gitaar), Greg Rzab (bas) en Jay Davenport (drums), een blazerssectie en producer Eric Corne (Walter Trout, Glen Campbell, P.F. Sloan) legt John Mayall op dit nie...

lees verder...

29-06-2015 @ 20:24

DJ duo W&W’s nieuwe single ‘The One’ is 29 juni officieel uitgebracht via Mainstage Music, sub label van het label van Armin van Buuren: Armada Music. De single bevat een vocal sample van mega hit ‘How Will I Know’ en is een eerbetoon aan zangeres Whitney Houston.

‘How Will I Know’ was Whitney Houston’s 2e #1-hit in de Billboard Hot 100 en zette de toon voor nog eens vijf achtereenvolgende topnoteringen in de lijst.
De familie van de Amerikaanse zangeres – Whitney Houston overleed op 11 februar...

lees verder...

29-06-2015 @ 20:10

Hardwell presenteert een 360 virtual reality video op zijn Youtube kanaal. De vooruitstrevende DJ is hiermee de eerste in de wereld die op deze manier een behind-the-scenes beeld van zijn leven geeft. Kijkers krijgen via hun smartphone of tablet een zes minuten durende unieke indruk van het drukke bestaan van Hardwell tijdens de ‘Miami Music Week’ afgelopen maart. Door de 360-beleving voelt het alsof de kijker letterlijk naast de DJ staat.

Gedurende vier dagen werd Hardwell in Miami gevolgd do...

lees verder...

29-06-2015 @ 13:59

De 32e editie van het jaarlijkse BLUESROCK FESTIVAL van Tegelen kent weer een vertrouwd aantrekkelijk en dit jaar zeer gevarieerd programma met DeWolff, Eli Paperboy Reed, Dr Feelgood, The Dirty Aces, Sven Hammond, My Baby, The Delta Saints en The Blackwater Experience. 

Afsluiter is het Limburgse DeWolff. Iedereen die de band ooit live heeft gezien weet wat dit betekent: onuitputtelijke energie, grenzeloos enthousiasme en één groot avontuur op het podium. DeWolff is een garantie voor een spec...

lees verder...

28-06-2015 @ 19:50

Internationale conferentie voor hiphop, bass & beats is opvolger van Rotterdam Beats

Tijdens de aankomende editie van het Amsterdam Dance Event (ADE), dat dit jaar van 14 tot en met 18 oktober plaatsvindt, organiseren Stichting Beats NL en ADE onder de noemer ADE Beats een internationaal conferentie- en showcaseprogramma voor hiphop, bass & beats. Het evenement is de opvolger van Rotterdam Beats.

Na vijf enthousiast ontvangen edities in Rotterdam verhuist het internationale showcase- en zakenpl...

lees verder...

22-06-2015 @ 21:12

Nederland geldt al meer dan een kwart eeuw als de bakermat van alles wat met dance te maken heeft. Gabber, techno, trance, hardstyle, EDM, tech-house, je kan het zo gek niet bedenken. Dat rijtje wordt as we speak aangevuld met een nieuwe smaak: Dutch Disco. Vanuit de funky krochten van disco, house en italo rijst een nieuwe generatie Hollandse producers op met een frisse, fruitige sound die de dansvloer nieuwe impulsen geeft.

De negen aanstekelijke tracks verschijnen op de Dutch Disco Compilat...

lees verder...

Muziek v.d. TV Reclame van Eat

17-Jul-15 21:17

De muziek die je hoort in de tv-reclame van Peugeot 108 is 'Tangled up' van Caro Emerald

Peugeot 108 - Puur op intuïtie

tv-reclame

De Peugeot 108 ‘verlengt’ je zintuigen. Met dat idee is deze nieuwe TV commercial voor de Peugeot 108 bedacht. Een unieke lokale productie van Havas Boondoggle samen met Peugeot Nederland. In de TV commercial zien we een kleine demonstratie van de drie belangrijkste technische features van de auto. Deze technieken bieden de bestuurder meer veiligheid, controle en comfort. Tegelijkertijd zien we een jonge vrouw door de stad lopen die, net als de Peugeot 108, het gevaar op de weg intuïtief vermijdt. Naast TV worden ook radio en online (activatie) ingezet voor de campagne.

28-Nov-11 22:52

De Jillz mannen zijn terug.... in de nieuwste commercial van Jillz!
Na het grote succes van 2010 komt Jillz speciaal voor de feestdagen weer met de grote fles! Deze fles is ideaal voor de gezellige kerstdagen of om knallend het nieuwe jaar in te luiden! 

De fles is vanaf eind november in alle grote supermarkten verkrijgbaar!

De muziek uit de commercial is speciaal voor deze commercial gemaakt door Yvo van de Amsterdamse band Supercity in samenwerking met producent Sizzer. Er is alleen een korte versie beschikbaar.

commercial Jillz

http://www.facebook.com/pages/Supercity-Band/

http://www.supercity.nl/

november 2011

10-Oct-11 23:19

Pepsi Refresh the Remix van Ricky Rivaro

Wil jij kans maken op een professionele dance music producer workshop van Ricky Rivaro?
Grijp dan je kans om de remix door Ricky Rivaro van de zomerklassieker ‘Cada Vez’ onder handen te nemen.
Deze remix die Ricky Rivaro speciaal voor Pepsi heeft gemaakt dient met behulp van de “Refresh the Remix” tool onder handen te worden genomen. De “Refresh the Remix” tool vind je op pepsi.nl .
Ben je tevreden met het resultaat, dan deel je dat natuurlijk met je vrienden op Facebook en Hyves en daarmee maak je ook nog eens kans op het winnen van een Ipod Touch.
De allerbeste remixers maken kans op 1 van de 10 professionele dance music producer workshops. Wie weet een begin van een mooie producers carriére, meer informatie vind je op pepsi.nl

http://www.youtube.com/watch
http://www.rickyrivaro.com/

oktober 2011

22-Aug-11 14:36

Nick & Simon, waarover maandag 22 augustus het gerucht ging dat ze uit elkaar zouden gaan, spelen de hoofdrol in een nieuwe NS-campagne.

In de door DDB ontwikkelde campagne introduceert NS een van de zes nieuwe voordeelabonnementen. De eerste commercial gaat over Weekend Vrij, een abonnement waarmee je voor €40,- per maand vrij kunt reizen in het weekend. De NS wil met de campagne ook aan populariteit winnen.

Volgens de NS ideaal voor concertgangers, maar dus ook voor concertgevers zoals Nick en Simon die in de commercial niet worden herkend door de conducteur. Eerder deze zomer vonden op verschillende NS-stations in Nederland al flitsoptredens van Nick & Simon plaats. Recent was het duo ook te zien in een campagne voor C1000.

De campagne wordt gelanceerd op de dag dat het gerucht ging dat Nick & Simon uit elkaar zouden gaan. Dit bleek niet het geval, zij hebben wel eenmalig ieder een single opgenomen met respectievelijk Paul de Munnik en Thomas Acda.

http://www.youtube.com/watch the making of

bron: adformatie

31-Jul-11 16:31
Chipsgigant Lay's viel als een blok voor Daybroke's nieuwe single "You Know I Want It". Het nummer is volop te horen in de tv-campagne "Vier de zomer #metvrienden". De single van Daybroke is een voorbode van het nog te verschijnen nieuwe album van het viertal en is gratis te downloaden via Bandcamp.

Momenteel werkt het viertal in hun studio in Tilburg hard aan het materiaal voor de opvolger van het debuutalbum “What Nature Started”, dat april 2010 is uitgebracht. De huidige single “You Know I Want It” is het eerste concrete resultaat van het nieuwe materiaal. Een resultaat mét effect: het nummer werd door Lay’s uitgekozen voor hun commercial waarin de zomer en de daarbij behorende muziekfestivals centraal staan. Een mooie match voor de vier heren van Daybroke, die zelf fervent festivalbezoekers zijn, maar er uiteraard nóg liever zelf spelen.

Vanaf 24 augustus zal de band weer volop te zien zijn op de vaderlandse podia, met als aftrap een optreden in het voorprogramma van de Amerikaanse hardcore supergroep Rival Schools in de Tilburgse 013 – hun enige show in Nederland. Check voor de overige tourdata de website van de band: www.daybroke.com

Link naar de commercial:  http://youtu.be
31-May-10 20:42

De muziek die wordt gebruikt in de tv-reclame van ING, sponsor van Oranje WK 2010 is met muziek van Hugh Masekela 'Don't go lose it baby" (uit 1984) de ruim 7 minuten versie is op You Tube te zien en te horen. Hugh Masekela werd in 1939 in Zuid Afrika geboren en is sinds 1964 actief als muzikant, o.a. trompet

ING clip

31-05-2010

11-Apr-10 12:15
Het nummer “There Goes My love” van de Deense groep The Blue Van wordt momenteel gebruikt onder Apple’s wereldwijde iPad commercial! Bekijk deze video hier: http://www.youtube.com/watch?v=yIFiFntb4lo

Sinds 2004 is The Blue Van op tour. Tussen het toeren in, met niet alleen meer dan 200 shows in Amerika, maar ook vele concerten in Europa en Japan, hebben ze de tijd gevonden om 3 goed ontvangen albums uit te brengen. Het album "The Art Of Rolling" (2005), het meer organische west kust manifesto "Dear Independence" (2007), en het meer gitaar gedreven album “Man Up” (2010).
The Blue Van heeft het podium gedeeld met Jet, Franz Ferdinand, The Killers, Keane, Razorlight, Hot Hot Heat, The Pretenders, Electric Six en vele anderen.

The Blue Van nummers zijn te horen geweest in:
- Boys Are Back (film) “Silly Boy” gebruikt in trailer
- Royal Pains (nieuw NBC/Universal tv-serie (nummer “Independence” is het thema nummer van alle afleveringen))
- CSI: NY (CBS) (het nummer “Man Up” in aflevering #511)
- Samsung/T-Mobile TV-commercial (uitgezonden op bijna alle grote tv-stations in Amerika (nummer: “Man Up“))
- Bevery Hills 90210 (The CW) (het nummer: “Man Up“ (afl. 11) en “Silly Boy“ (afl. 19))
-- 3 video games (waaronder Playstation 3 Basketbal game)

Het nummer “Silly Boy” wordt geplugd bij de radio!
http://www.myspace.com/bluevan

THE BLUE VAN "MAN UP"
label: iceberg
distr.: suburban
04-May-09 09:56

De muziek uit de tv-reclame van Renault Grand Scenic is van de legendarische Jamaicaainse groep Toots & The Maytals, het nummer is getiteld "54-46 Was My Number".

Zoals zoveel muziek van Jamaica, is deze versie via verschillende labels verschenen (oa. ook via Trojan). Toots & Maytals behoort tot de meest legendarische artiesten van Jamaica.De groep bestaat sinds begin jaren '60 o.l.v. Toots Hibbert. Het nummer "54-46 was my number" werd door Toots geschreven toen hij gedurende 18 maanden in de gevangenis zat. De groep bezit het all-time record in Jamaica met 31 #1 hits aldaar.

De kans bestaat dat de groep samen met Amy Winehouse gaat spelen in Londen dit jaar vanwege het 50 jarig jubileum van hun label Island Records.

album: Pressure Drop: The Definitive Collection
album: Reggae greats (oorspronkelijk 1984) dit jaar opnieuw uitgebracht via Island/Universal Music

26-Jul-08 11:17

De zangeres uit de Nescafe tv-reclame 'Reaching out to each other..'" is Roos Jonker. Een (jazz)zangeres uit Amsterdam en ze zit bij de Dox Family (waar ook Wouter Hamel, Giovanca en Benny Sings bij horen).
Ze is momenteel bezig met haar eigen album en je kan alvast wat van haar horen op haar myspace www.myspace.com/roosjonker .
(juli 2008)

http://www.youtube.com/watch

(met dank aan Dewi)

23-Mar-08 22:17

De Tv-reclame van H&M dames mode aryikelen met de witte rozen bevat muziekmet de titel "Les Fleurs" van de groep 4Hero. Het gaat hier vermoedelijk om een cover-versie. Het nummer staat op de CD "Creating Patterns"van 4Hero.

(maart 2008) 

17-Apr-07 09:47

Het nummer dat gebruikt wordt in de nieuwe Fiat Bravo reclame is van Gianna Nannini - Meravigliosa Creatura

Met dank aan Ritchie voor de tip.

05-Mar-07 09:38

In de reclame van Seat voor de nieuwe Altea wordt het nummer Disappearing act van Terra Diablo gebruikt. in deze reclame ziet je een man, z'n vrouw en drie kinderen, en tijdens het rijden verdwijnen de kinderen en vrouwen. (Nocturnal Records)

 

14-Feb-07 09:41

In de reclame van Start People die momenteel te zien is op tv is het nummer "Such great heights" van Postal Service te horen en is afkomstig van het album Give Up uit 2003. (Sub Pop Records)

Het nummer wordt onder meer gebruikt voor de trailer van de film Garden State met Natalie Portman. Een cover van dit nummer door de band Iron And Wine werd in de film zelf gebruikt. Ook wordt Such Great Heights gebruikt in de serie Grey's Anatomy.

23-Jan-07 10:48
In de reclame voor Seat "Auto emocion" die op dit moment draait op de Nederlandse televisie wordt de muziek van Shakira gebruikt. het gaat hier om de single "Pure Intuition". (SonyBmg)
21-Dec-05 16:11
De muziek uit de Sony commercial Bravia TV is van Jose Gonzalez met het nummer "Heartbeat", afkomstig van zijn debuut album 'Veneer' uitgebracht op het Australische label Cortex.
24-Nov-04 19:15
Sony Ericsson Telefonie Search De muziek is van Death in Vegas, de titel is Hands around my throat (pias)
30-Jul-04 13:19
De muziek bij deze reclame is van THE MOTORS, getiteld 'Airport'. De single was een hit in Nederland in 1978. (virgin records/emi music) album The Motors 'Airport-Greatest Hits' Bestelnummer CD: 8399452
20-Oct-03 09:26
De muziek die wordt gebruikt in de nieuwe commercial van ORANGE Telefonie, getiteld 'Carry over' is van Switchfoot, het nummer is getiteld 'Learning to breathe' en is uitgebracht via Sony Music
01-Oct-03 19:35
De muziek die wordt gebruikt in de TV-reclame van AXE Deodorant 'Pulse' is van Oliver Cheatham ft. Room 5 'Make luv' (get down saturday night).